Acasă Alergare Primul maraton: Mi-e groază că voi păți așa ceva

Primul maraton: Mi-e groază că voi păți așa ceva

Primul maraton - probleme

Primul maraton - probleme

Aseară am ieșit la alergat, riguros cu planul pe care mi l-am făcut pe myasics.com pentru primul maraton, la care voi alerga în toamnă.

Nu aveam mult de alergat, doar cinci kilometri. Nu mă aștepta, deci, o alergare grea. În plus, eram bucuros că nu va dura mult, pentru că în ultimul timp am acumulat oboseală și îmi era tare somn.

La 23.00 ies din scară și constat  că plouă. Înjur printre dinți, dar îmi spun în barbă că nu-i nimic, o să mă învioreze picăturile de ploaie. Ajung în parc, fac o încălzire ușoară și încep să alerg, ușor. Primul kilometru l-am făcut în 06:08 și mă mir că n-am adormit în acest timp. La al doilea am mărit puțin ritmul și, aici vine partea interesantă, mi s-a întâmplat ceva care m-a îngrozit și care îmi provoacă și acum fiori: dacă mi se va întâmpla așa ceva în timpul maratonului?

Nu, nu mi s-a pus niciun cârcel. Nu, nu am vomitat. Nu, nu mi-au cedat mușchii. Nu, nu am făcut entorsă. Nu, nu m-a atacat niciun câine. Nu, nu am căzut.

M-a luat o durere de burtă năpraznică! A trebuit să iau o decizie rapidă, dar rapidă rapidă. Era noapte, întuneric, ploua, iar pe mine mă trecuseră toate transpirațiile și nu de la alergare. Binecuvântat fie cel care a inventat WC-urile ecologice! Pe urmă, mi-am continuat alergarea, deși eram verde la față.

Abordarea științifică

Am aflat că nu sunt singurul pe care îl diareea în timpul alergării. Se întâmplă și la case mai mari, dar de cele mai multe ori această problemă apare la alergătorii novici (ca mine).

Alergătorii se confruntă cu probleme diareice, în general, în timpul alergărilor lungi. Pe mine m-a luat după 1,43 km. Cauzele, evident, sunt de natură alimentară.

Cică nu trebuie să mănânci nimic cu cel puțin două ore înaintea sesiunii de antrenament. Prezența alimentelor în stomac în timpul alergării va conduce – acum depinde și ce ai mâncat – la o revoltă a intestinelor. Recunosc, cu vreo 20 de minute înainte de alergare am gustat niște crochete cu cașcaval cumpărate de la Mega Image. Bad ideea.

Cică înainte de alergare nu e bine să mănânci orice, chiar dacă mănânci cu două ore înainte. Trebuie să te rezumi la alimente care să fie ușor digerabile și care să-ți confere un aport energetic rapid, cum ar fi orezul, pastele sau bananele.

Înainte de alergare n-ai voie produse lactate. Proteinele din lapte au nevoie de o perioadă lungă pentru a fi digerate. Dacă ai și o anume sensibilitate la lapte, vreo intoleranță la lactoză, esti susceptibil de diaree.

Un sfat amuzant, dar cât se poate de practic: când ieși să alergi nu uita să iei niște hârtie igienică la tine. Eu n-am avut :).

 

Comentarii