Recuperare, iată o noțiune cu care nu sunt obișnuit. Mi-a luat vreo două zile să mă obișnuiesc cu ideea că am trecut de cel mai important concurs de triatlon din 2019. M-am simțit gol și lipsit de motivație în acest timp, senzacție accentuată și de faptul că am fost descalificat.

Recuperare triatlon - Ironman
Foto: Pixabay

Am revenit la sentimente mai bune însă, s-a înfiripat o nouă țintă – 4h40min la H3RO.

Cu recuperarea este însă altă poveste. Am intrat în a cincea zi de când s-a terminat competiția și evident că mă simt încă obosit. Totuși, ieri, în a treia zi de după concurs, am făcut o alergare ușoară, de 5 km, în zona 2. Am fost la Arena Națională, am alergat ușor, la ritm de moș, am băgat și 10 bucăți în pantă, dar ușor, nimic special. M-am simțit bine, însă nu sunt pregătit să reiau antrenamentele la nivel normal.

Am citit că recuperarea după un triatlon Half – 1,9 km înot, 90 km ciclism, 21 km alergare – durează între 14 și 28 de zile, potrivit myprocoach.net.

După o competiție de triatlon Half s-ar recomanda următoarele:

  • între 48 și 96 de ore odihnă completă;
  • în următoarele 10-24 de zile doar antrenamente în zona 2;
  • zile suplimentare de recuperare dacă se simte nevoia;
  • în timpul perioadei de recuperare antrenamentele de înot n-ar trebui să fie mai lungi de 60 de minute;
  • de asemenea, în timpul perioadei de recuperare antrenamentele de alergare n-ar trebui să fie mai mari de 60 de minute;
  • pentru antrenamentele de bicicletă se poate aloca un timp nu mai mare de 2h30min;
  • când te simți refăcut(ă) complet, cam după 2-4 săptămâni, poți să reiei antrenamentele normale.

Îi invit pe cei și pe cele care au participoat la H3RO by TriChallenge 2019 să lase un comentariu și să spună cum se recuperează după această competiție.

Comentarii